Välkommen till livet lilla Thea <3

Hej Hej =))

Ja den 21 Oktober kl 20:17 fick vi våran underbara dotter Thea =) Hon vägde 3522 g och var 52 cm lång =)

Den 20 oktober på morgonen ringer malin till mig och säger att vattnet har gått.... PANIK. Visstre riktigt inte vart man skulle ta vägen var påväg från örsundsbro och skulle till stockholm med, tänkte nästan lasta över davids grejer på min bil så hade jag tagit hans bil hem men han hade ju bråttom med den till verkstaden ;) hehe men jag och malin kom fram till att jag skulle köra klart, men allt gick bra det hände inge mer den dagen.

Sen dagen efter hade vi tid hos förlossningen kl 9 och kolla kurvan på hjärtljud och värkar, men alllt såg bra ut och vi fick åka hem =) va rätt skönt ändå hade ju glömt mina Monster i kylskåpet ;) Sedan lite senare på dagen så börjjade hon få mycket kraftigare värkar så vi började klocka dom och det var ca 4-5 min mellan varje, men vi ringde in och kolla om vi skulle komma in men dom sa bara att hon lät för lugn i telefonen för att vi skulle behöva komma in :S aja sen gick de inte ett långt tag innan värkarna börja komma i 2 min intervaller, och hon började få riktigt onda värkar, då ringde vi in igen och då tyckte hon att vi skulle ta en fika och sedan komma in, men nää där han man inte ta nån fika utan att vi åkte in på en gång så vi fick sitta där i 30 min för att se kurvan igen=) men sen kommer hon tillbaka och undersöker malin och wooops så var hon fullt öppen 10cm :O så jag fick skicka efter fler folk för hon var ju tvungen att flyttas till en förlossningssal.
Så nervös som jag var frågar malin mitt upp i allt om jag sa flytta på bilen från den dyra till den billigare parkeringen haha, ja man var ju inte stor i den rollen då eller. Men hon höll på att kämpa där och jag tänkte fråga undersköterskan om hon trodde att bäbisen skulle komma ut idag, sen efter 2 min så säger hon åt malin att hålla de inne den värken och att bäbisen skulle komma ut i nästa :O. 

Sen kom lille Thea ut i världen =))) så skönt att se att hon var fullt frisk och allt =) malin var riktigt duktig under hela lossningen. Hon lydde vad sköterskerna sa så hon klara sig från sprickor och bristningar =)

Trodde aldrig att de skulle gå så fort och smidigt som de gjorde, kom in kl 18:30 och födde na 20:17 mindre än 2 timmar alltså =) Sen var de så skönt att vi fick ett eget rum på BB =) Sen hade jag faktist en lyx säng där :O hade en dosa så jag kunde åka upp och ner och luta ben och nacke och så, påminnde mig om dosan till bakgavellyften så jag satt fast den i byxerna och körde =)) var faktist ganska tråkigt ibland på BB man hade inte riktigt mycket att göra där, hade min trailer tidning och min monster som jag njöt av =) kvällen innan vi fick åka därifrån så fick jag bada henne och lära mig tvätta naveln =) så idag vid 12 slaget åkte vi hem därifrån, fast de tog lite tid hade punka på bilen oxå :p hehe
Känns riktigt skönt att vara hemma nu iaf =) Våra mammor har vart och hälsat på så de känns skönt =)


Där är hon helt nykalvad =)



Hon är så söt =)) Love you!


Ska väll vara mer aktiv på bloggen nu när jag har 2 veckor ledigt från jobbet =)

MVH Familjen Henrik Malin och Thea

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej Henrik =) Ett stort grattis igen till eran underbara Thea, är så lycklig för eran skul och ni kommer att bli väldens bästa föräldrar. Pussa familjen din i från mig. Kram

2009-10-23 @ 19:26:41
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Kirsti

Vad ska man säga som en nybliven farmor till en sådan söt liten dotter. Jag är helt såld.Skulle kunna sitta och titta på henne hela tiden. Och till Dig Henrik och Dig Malin....Ni är så duktiga med henne och Thea kommer att ha sådana underbara föräldrar. Grattis och Välkommen HEM!

2009-10-23 @ 19:46:19
Postat av: emma robin och julia

GRATTIS! :) hoppas ni har det bra där hemma med lilltjejen! ni kommer bli superbra föräldrar. hon är såååå söt, längtar tills vi får träffa henne! kramar från oss!

2009-10-23 @ 21:38:59
Postat av: The Bigg Boss

Hej era nyblivna FÖRÄLDRAR. Hoppas ni må bara bra? Jag hoppas att ni kommer och visar upp eran Guldklimp ngn dag. Jag vill se ngt sött iställetför titta på Stefan hela dagarna. Säg till ngn dag innan så ska jag säga till frun att fixa en morotskaka som du gillar lite grann. Jag höll ju på att glömma att berätta att Stefan krockade med ASA igår....... Lite bucklig och så blev det ju...SKOJA BARA:: he he he

2009-10-24 @ 10:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0